22 okt. 2008

Min tro består av två ord: Ja, tack

Her er Hanne Krogh fotografert under "skal vi danse". Foto: scanpix

DagenMagazinet i Norge skriver:

"Grand Prix-vinneren Hanne Krogh har opp gjennom årene opptrådt i en rekke sammenhenger siden hun som 14-åring debuterte med singelen ”Lukk opp min hjertedør”. Lørdag sang hun salmen ”Ikke en spurv til jorden” i Oslo Konserthus på Minns du sången-konserten.- Den er en av de vakreste salmene jeg vet om, og den har ikke minst vært viktig i mitt eget liv. Da søsteren min mistet sønnen, ble dette en lindrende sang for familien min, sier Hanne Krogh.Hørte på et annet språkDet var under et opphold i USA som 30-åring at hun tok beslutningen om å være en kristen.- Det hjalp å høre forkynnelse på et annet språk. Jeg hadde nesten blitt døv og blind etter å ha fått det presentert på samme måte gang etter gang, sier hun.Om troen sier Hanne Krogh dette:- For meg er tro en overgivelse til noe som er større enn meg selv. Jeg liker å ha kontroll, men når vi forsøker å fange Gud i våre egne begreper og dimensjoner, har vi allerede gjort ham for liten. Min tro handler om to ord, ”Ja takk!”. Større prestasjon ligger ikke i min tro.
I år begynner hun turneen i Målselv og avslutter i Kristiansand domkirke. Med seg på ferden har hun utelukkende kristne musikere.- Det er viktig for både musikerne og meg å bruke denne ene måneden av året til å formidle noe annet enn underholdning. Det er tydelige konserter."

Inga kommentarer: