3 nov. 2010

rupebas morgonkoll den 3 november

Svensk uppföljning på Lausanne
Dagen - "Hur påverkar kongressen i Sydafrika svenska församlingar? Det vill Svenska evangeliska alliansen diskutera.
Förra veckan var 4 200 delegater från 197 länder samlade för att tänka strategiskt kring världens evangelisation på Lausannekongressen i Sydafrika.
- Det blev en vitamininjektion i den världsvida evangelikala rörelsen, säger Stefan Gustavsson, generalsekreterare för Sea, i ett pressmeddelande."


Möte med en gammal frälsningssoldat en mörk kväll
Jag hittade följande blogginlägg från en ung flickas möte med en gammal frälsningssoldat me rollator -
"...Och då slog det mig. Han må vara gammal, men han är inte förvirrad. Han är inte vilsen. Det är jag. Det är jag som är den förvirrade, den vilsna, den bortkomna. Det var han som såg på mig som om jag vore en enda röra. Inte tvärtom. Det är jag som går en väg utan någon riktning, det är jag som strosar runt utan ett mål. Inte han. Det är jag som behöver lösa upp knutarna i huvudet och finna min väg. Jag. Det är jag som håller på att förlora fästet. Han har redan gått igenom allt det där. Hela livet. Han har vandrat till slutet av stigen och lämnat alla slags möjliga vägskäl och fallgropar bakom sig"

Inga kommentarer: