7 juni 2011

Jag ställer andra frågor än de medicinska

Marcus Birro skrev ett inlägg i SvD Brännpunkt:
Inte värdigt låta aborterade foster ligga och självdö
Det brände till ordentligt och Mattias Irving skriver en replik:
Marcus Birro förvirrar om aborter
Sedan kommer Marcus Birros slutreplik:
Jag ställer andra frågor än de medicinska
Läs den, jag tycker den är fantastisk! Birro slutar med orden:
"För mig är varje liv ett mirakel. Kanske gör det mig till en naiv känslomänniska. Det kan jag leva med i sådana fall.
Jag minns särskilt när vi drabbades av sent missfall. Jag höll henne i en handflata. Hon var väldigt liten, väldigt fridfull. Två saker slog mig då, som en blixt genom tårarna. Varför är det ingen som berättat att det känns så hårt hela vägen in i hjärtat detta när hon bara är knappt 20 veckor gammal?
Och varför envisas läkarna med att kalla henne ett sent missfall...
När hon är vår dotter
."

1 kommentar:

John Olsson sa...

Tack Markus Birro.

Du gor det enda ratta da du forsvarar dessa sma barn som inte ens far en chans att se dagsljuset.

Att med grovt vald ta dod pa sma oskyldiga barn (for vi vet dom har liv och kanslor redan vid 11 veckors alder) ar egentligen mord.