27 juni 2011

Tidig morgon i Helsingfors

Jag sitter i en lägenhet i Helsingfors en tidig måndagsmorgon på väg hem till Riga. Jag har hittat en internet-uppkoppling som någon granne inte har belagt med lösenord och sänder en tacksam tanke till alla dem som har oskyddade nätverk. Det har många gånger hjälpt mig och förmodligen många fler bloggare på resande fot.

Igår avslutades konferensen Rötter i Piilspala och efter 400 km på vägen kom vi till Helsingfors.

Det har varit en fantastisk konferens. Så många människor i så många åldrar som samlas för att ta emot av Guds ord. Och vilken öppenhet! Böneplatsen fylldes kväll efter kväll och många viktiga beslut togs om överlåtelse till Gud. Det har varit en stor inspiration för oss att möta alla deltagare.

Igår kväll då vi kom tillbaka till Helsingfors gick Rut och jag en längre promenad genom Helsingfors. Det är faktiskt en vacker stad. Jag har tidigare bara upplevt den som kall och blåsig. Förmodligen beroende på att de flesta av våra tidigare besök i staden har inträffat under vintern.

I dag ska vi ta flyget tillbaka till Riga och hinna med ett antal sammanträden innan det är dags att åka till kongressen i Stockholm på onsdag eftermiddag.

Jag räknar med att lämna dagliga rapporter om vad spm händer under kongressen. Och innan vi åker till Stockholm räknar jag med att lägga ut bilder från Rötter-konferensen i Finland.

/peba

Inga kommentarer: