14 apr. 2013

Tidig söndagsmorgon på Färingsö

Veckorevy från min personliga utsiktspunkt på livet.

Det har varit en händelserik vecka som började med en bilresa till Köpenhamn och NLDI-kursen. Jag har skrivit en del om den tidigare i veckan. Det var fint att träffa kursdeltagarna igen från olika hörn av nordeuropa. Från Norge, Danmark, Sverige, Finland, Estland, Lettland, Belgien och Ryssland (jag kan ha glömt något land). Jag återkommer under veckan som kommer med några reflektioner om Emerging Church som var det ämnet som jag föreläste om. Rut föreläste om Postmodernism och hade också ett pass om Deeper Spiritual Life.

Dagen efter hemkomst hade vi besök av gamla vänner från Norge, Fred-Arne och Sylvia (ja, de är både gamla och vänner). Vi arbetade tillsammans under många år på Jelöy Folkehögskole och har hållit vänskapen levande sedan dess.

Storasyster och lillasyster
Medan vi var ute och promenerade en halvtimme tillsammans med Fred-Arne och Sylvia på torsdagseftermiddagen, inträffade veckans största händelse från den personliga sfären. Rut och jag blev farfar och farmor för sjunde gången. Det var yngste sonens fru som födde ännu en liten flicka till skaran av barnbarn. Ja, en ny människa är verkligen ett under!

Nästa vecka reser vi bort. Man skulle kunna säga att det är semester, men jag har förstått att pensionärer inte längre får semester. Vi ska besöka några vänner i Florida. De har inbjudit oss flera år i rad, men tidigare har vi inte haft möjlighet att tacka ja till erbjudandet. Jag återkommer säkert med några inlägg från den resan.

Då det gäller hemsidan räknar jag med att den, som vanligt, ska vara uppdaterad dagligen under resan.

Jag önskar dig en välsignad vecka
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: