26 mars 2014

En helt vanlig morgon, Pakistan och 15.000 juniorsoldater

Pakistan
Då jag kom upp till kontoret en morgon under veckan, fick jag frågan om jag kunde ha ett "Ord för dagen" för kadetterna på morgosamlingen. Den som skulle ha andakten var sjuk.

Det kunde jag naturligtvis. Efter morgonsamlingen var det en av kadetterna som hade till uppgift att ge ut dagens böneämnen. Ett av böneämnena handlade om Frälsningsarmén i Pakistan. Kadetten hade sammanställt lite statistik från landet. Då jag senare slog upp statistiken i den internationella årsboken kunde jag läsa att de just hade ordinerat 38 nya löjtnanter! Frälsningsarmén har i Pakistan över 60.000 medlemmat och mer än 15.000 juniorsoldater! Detta i ett land där mellan 95 och 97 procent av befolkningen är muslimer!!
Hör, häpna och tacka Gud!

/PB

Inga kommentarer: