24 mars 2014

Jag fick ett mejl....

Ja, som vanligt fick jag ett mejl med inbjudan att delta i Rigas Maratonlopp som går av stapeln i maj. Tydligen får alla som deltagit tidigare en sådan inbjudan. Rut och jag sprang för några år sedan den kortare versionen av loppet, tillsammans med några andra från Frälsningsarmén i Riga.

På väg hem...
På en av bilderna från loppet kan man se Rut och mig springande över en av broarna i Riga. En av sönerna påpekade då han såg bilden "Det ser ut som om den gamla damen med barnvagnen springer om er." Det var naturligtvis inte så men det kunde gott se ut så på en stillbild.

Det är bara några år sedan, men det känns som en evighet sedan. Här ser du två trötta löpare på väg hem efter väl förrättat värv. Jag säger som Johan Ludvig Runeberg i inledningsfrasen av Fänrik Ståls Sägner: "Till flydda tider återgår min tanke än så gärna..."

Fler bilder kan du se HÄR...

Inga kommentarer: