9 sep. 2014

Jag vågar påstå något om Gud

Under den här vinjetten kommer vi med jämna eller ojämna mellanrum att ta in äldre inlägg i repris. Inlägg som är värt att sägas ännu en gång. Detta inlägg publicerades i november 2009.

Jag läste ett blogginlägg med titeln: "Till dig som vågar påstå något om Gud."
Inlägget handlar om att vi egentligen inte kan veta något och Gud, så varför ska vi tjafsa om våra olika uppfattningar om Gud.

Eftersom jag vågar påstå något om Gud, här kommer min kommentar:
Att vara kristen innebär att veta något om Gud.

Bibeln uppmanar oss att lära känna Gud. Och då vi lärt känna honom, att lära känna honom bättre. Det är omöjligt att känna någon man inte kan veta något om.

Bibeln vill att vi ska veta: "Detta skriver jag till er som tror på Guds sons namn, för att ni skall veta att ni har evigt liv." (1 Joh 5:13).

Om man inte kan veta något om Gud, kan man aldrig bli frälst. För hur kan man i så fall veta att Jesus dog på korset för mina synder.

Och om man inte kan veta vad Gud tycker är rätt eller fel, så kan man ju heller aldrig synda. För hur ska man veta att man gjort fel om det inte finns något som Gud tycker är fel. Och om det inte finns något som är fel, så har ju Jesus missuppfattat hela situationen. Och då dog ju Jesus på korset helt i onödan.

Läs mer HÄR...

Inga kommentarer: