27 dec. 2014

Tidig söndagsmorgon på Jelöy den 28 december 2014




Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Det här blir min sista "Tidig söndagsmorgon" för året. Det har väl blivit  runt 52 inlägg under denna rubrik under året. "Tidig söndagsmorgon" är inlägget där jag tillåter mig att bli lite mer personlig än i de andra inläggen. Nästa söndag kommer antagligen det första inlägget för 2015.

Utsikten en tidig morgon i veckan från "där vi bor"
Det har varit ett händelserikt år, men jag tänker inte producera någon nyårskavalkad med höjdpunkter från 2014. Det är mycket positivt som hänt i Guds rike, men alltför få har blivit frälsta. Det är verkligen inte Guds vilja. Han vill att alla människor ska bli frälsta och det fattas fortfarande en hel del, även om det aldrig har varit så många kristna på jorden som just nu.

Nästa år ska vi (=Rut och jag) fokusera på lärjungaskap i undervisningen. Att göra lärjungar är vår gemensamma kallelse. Jesus sa ju att vi skulle gå ut i världen och göra alla folk till Jesu lärjungar. Det är vår huvuduppgift. Då vi träffar nya människor är det vanligt att man frågar varandra vad man jobbar med. Nästa gång någon frågar mig "Vad gör du?" ska jag nog svara "lärjungar". Det är ju det vi är kallade att göra.

Det har varit ett intensivt år på hemsidan. Hittills har vi haft 111.257 besök på sidan. Det hinner väl några tusen till innan året är slut.

En stor sak som hänt under året är vår satsning på bibelläsning. Varje vecka har jag under året skickat ett mejl till mellan 50 och 100 personer med veckans bibelläsningsplan med länkar. Nu blir det ett nytt år och vi fortsätter att stimulera till bibelläsning. Alla som vill vara med skickar ett mejl till info@rupeba.se och talar om att du vill vara med.
Alla som anläler sig kommer att få tillgång till vår speciella sida för bibelläsare. Där kommer det att finnas mycket material till stöd för bibelläsningen. Det kommer att vara inlägg om varje ny bibelbok vi läser. Men det är du själv som bestämmer ambitionsnivån på din bibelläsning.
 
Dessutom kommer de som anmält sig få ett mejl då och då med information om det är nya spännande inlägg på specialsidan för bibelläsare. Det kommer också att finnas möjlighet att lägga in dina egna kommentar från din personliga bibelläsning, eller att ställa frågor, eller att svara på någon annans fråga. Glöm inte bort att mejla till oss och tala om att du också vill vara med.

Ha en välsignad ny vecka och planera för ett nytt år av bielläsning.
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: