27 dec. 2015

Tidig söndagsmorgon på Jelöy den 27 december

Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Så var det söndag igen, och till och med den sista söndagen under 2015. Nästa söndag har vi redan hunnit en bit in på det nya året.

Den gångna veckan har präglats av julfirande tillsammans med barn och barnbarn i Sverige. Mycket god mat, många julklappar och besök av jultomten med medhjälpare. Julaftonskväll var vi på en fin midnatsgudstjänst i Fristads missionskyrka.

De sista dagarna på året är det ju brukligt att se tillbaka på året som gått. Under det gångna året har vi varit på resande fot mer än någonsin tidigare. Förutom otaliga resor i Norge har vi varit i Tyskland och Moldavien, två gånger på Island och vi har till och med varit i Sverige (Örebro).

Under året har jag varit en smula mer produktiv då det gäller bloggpredikningar. Du kan läsa årets inlägg HÄR. Jag har också skrivit en bibelstudieserie om Thessalonikerbreven och året avslutades med en serie med namnet "22 dagar med Uppenbarelseboken".

Inför det nya året har jag en del planer då det gäller hemsidan rupeba.se. Bland annat räknar jag med att skriva något varje dag som följer bibelläsningsplanen för Nya Testamentet och Psaltaren på ett år. Vi börjar den 1 januari och den sista december räknar jag med att ha hunnit fram till den 150 Psalmen och Uppenbarelseboken 22.

Reseverksamheten ser ut att fortsäta i oförminskad intensitet. Vårens program börjar bli fulltecknat. Du kan se resplanen HÄR.
Den här bilden är inte en söndagsmorgonbild. Jag tog bilden i går kväll från vår uteplats. Det kanske ser ut att vara natt över Betlehem, men det är det inte. Det är natt över Moss. Det är mörkt i våra breddgrader nu för tiden. Det ljusnar sent och det mörknar tidigt. Men ge inte upp hoppet. Nu har det vänt!! Vi går mot ljusare tider!

Med detta vill jag gärna tacka för det gångna året och önska dig en ljusare framtid och ett välsignat gott nytt år.
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: