13 mars 2016

Tidig söndagsmorgon i Langesund

Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Så var det söndag igen. Den här söndagsmorgonen vaknar jag upp i Langesund i sydostligaste delen av Norge på västsidan av Oslofjorden. Här pågår en bibelhelg för kårerna i den här delen av landet. Det är Langesund, Brevik, Kragerö, Porsgrunn och Skien (förlåt om jag glömt någon kår).

Helgen började för min del på fredagskvällen på Fräslningsarméns "Villmarkscamp" i Brevik. Man har där byggt upp en stor anläggning med klätterväggar, paintball och många andra aktiviteter. Man kan samla hundra ungdomar varje vecka till dessa träffar som innehåller paintball-tävlingar, sång och andakt, pizza och korv och mycket mer. Det var mörkt i fredags kväll så mina bilder blev just det, mörka. Men så här kan det se ut då det är ljust. Samlingarna hålls inne i den jättelika kåtan som tar uppt ill 150 personer. Vill du läsa mer om "Villmarkscampen" kan du läsa en artikel i Porsgrunns Dagblad som jag hittade på nätet. Artikeln har rubriken Armén krigar i Bamble-skogen. Artikeln finner du HÄR.

Igår kväll var det bibelstudier på kåren i Langesund. Tre bibelstudietimmar med kaffe och pizza emellan och till slut lovsångs- och förbönsmöte. Lokalen var full av människor hela dagen med som ville ta till sig av Guds ord, och på kvällsmötet var det trångt bland alla dem som sökte sig fram för förbön.

Idag har vi avslutningsmötet och sedan är det dags för resa tillbaka till Jelöy och förberedelser för en ny vecka.

Jag ber att det ska bli en välsignad vecka för dig.
Peter Baronowsky

1 kommentar:

kristen stewart hot sa...

Oh! that was a cool post.I like it.