17 apr. 2016

Tidig söndagsmorgon på Jelöy den 17 april

Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Ännu en vecka börjar närma sig sitt slut. Det har varit en förhållandevis lugn vecka.

Två kvällar under veckan har jag rest ned till kåren i Sarpsborg för att leda bibelstudier om de andliga nådegåvorna. På tisdagskvällen låg tonvikten på tjänstegåvorna Apostel, Profet, Evangelist, Herde och Lärare. På torsdagskvällen handlade bibelstudierna om de övernaturliga nådegåvorna som beskrivs i Första Korintierbrevet tolv. Mycket av innehållet i bibelstudierna hämtade jag från min bok GÅVOBOKEN - du är rikare än du tror - om du bara tror det.

I helgen har vi haft en löjtnantskurs för dem som gick ut förra sommaren. Vi har ett kursprogram där alla nya löjtnanter går igenom fyra löjtnantskurs innan de blir kaptener efter fem år.

Elva fantastiska löjtnanter var samlade från i fredags förmiddag. Det är verkligen en stor inspiration att få vara med att undervisa den gruppen.

Här är en bild med kadetter och lärare på officersskolan förra året. Ungefär hälften av kadetterna är nu löjtnanter och var med på kursen. Den andra hälften blir färdiga till sommaren i år.

Nu är det tidig söndagsmorgon och efter ett par timmars undervisning ska vi vara med på förmiddagsgudstjänsten på Moss kår och sedan avslutande middag för deltagarna på löjtnantskursen. Och sedan väntar en ny vecka runt hörnet och jag ber att det ska bli en välsgnad vecka för dig.

Peter Baronowsky





Inga kommentarer: